plugg

hade spanska prov idag, det gick faktiskt ganska bra tror jag. jag måste ju få vg på det för att gå det i betyg. men det kändes faktiskt som jag fattade hur man använde verben och så och jag HOPPAS verkligen på ett vg!
känns som det behövs också eftersom jag ska läsa spanska steg 3 på gymnasiet, haha det kommer gå åt helvete!

och imorron är det so-prov. första världskriget, mellan krigs tiden och andra världskriget. ganska stort prov alltså, eller det låter stort iaf. man vet ju aldrig vad jocke hittar på.

och idag i skolan började vi med spexet till avslutningen, fan vad jag kommer sakna våran klass. visst, man kan vara jävligt arg och irriterad på vissa ibland, men fan vilken underbar klass vi har!

var med jennifer en stund på kvällen också, och nu pluggar jag.  jag hatar verkligen att plugga sånt här när man bara ska läsa för jag tröttnar så fort och börjar hålla på med annat. men jag har bestämt mig för att verkligen fokusera på vad jag ska göra. och det har faktiskt gått bra den senaste halvtimmen. haha. ska plugga en timme till ungefär hade jag tänkt. det är ju faktiskt intressant enligt mig så det är inte så farligt.

har spelat in lite till engelskan också nu, iofs tog jag bort allt mig. hatar att höra min egna röst! men ska spela in allting imorron har jag bestämt mig för. och då ska jag fan lyckas med att få det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0