så jävla trött på allt

så jävla trött på allt skolarbete som går åt helvete,
så jävla trött på mitt liv som går åt helvete,
så jävla trött på människor som kommer nu och säger att dom ångrar sig och gör att allt går åt helvete,
så jävla trött på alla gamla sår som rivs upp som gör ont som in i helvete,

och just nu känns det som jag lägger all energi på fel saker,
det känns som jag lägger all energi på negativa saker.
jag vill bara sova, för jag är så jävla trött.
jag har gått in i den där igen. den där inte sova perioden.
och det sliter på mig, mer än jag själv tror.
och tårarna kommer så jävla lätt. men jag hatar att gråta. jag skäms när jag gråter.
alla säger alltid till mig att jag är så jävla stark, att jag klarar det här. men nej, jag gör inte det. inte själv.

jag är så jävla trött på att alltid känna att man inte räcker till,
att alltid känna sig så jävla värdelös.

nu ska jag lägga mig i sängen och plugga på engelska verb.
prov på tisdag och jag kan ingen engelska grammatik.
och på fredag ska boken vara utläst.
och på fredag är det historia prov.
och jag måste skriva min svenska uppsats
som kommer bli alldeles för jävla personlig
och det kommer göra så jävla ont att skriva den,
men jag måste.
jag har en jobbig vecka framför mig.



jag finns i varje steg du tar, så du behöver aldrig mer vara rädd
matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0