SPORTLOVET 2009 - TÄNNDALEN

vi åkte upp på lördagen, på alla hjärtans dag.
det var min familj och familjen njurling från östhammar :)
min syster och hennes pojkvän åkte från göteborg
vi åkte hemifrån typ vid sex och kom fram till stugan runt halv ett
en timme senare ringer min syster och berättar att hon har kört fast i en snödriva,
lyckad start på semestern (y)
men det var inte så allvarligt som tur var! vi fick upp dom lätt :)
på eftermiddagen åkte jag, syrran, micke, niklas, pappa och stefan 5 km på längdskidor,
det första jag gjorde var att ramla, haha
"jag stod still och skidorna åkte framåt"

på söndagen så åkte vi till ösjöstugan som är en stuga som ligger uppe på fjället.
det är 12 km totalt, så det tog några timmar!
niklas och micke bestämde sig för att åka skidor hela vägen hem (vi andra åkte bil en bit)
ett beslut som dom ångrade sen, haha
dom hem klockan fem och både två slängde sig på soffan och klagade över att dom hade ont och att dom var trötta

på måndagen så var det dags att åka utför
eftersom att jag alltid har velat testa att åka snowboard så gjorde jag, niklas och micke det
vi bestämde oss för att ta sittliften upp till en blå backe
det tog 1½ timme att komma ner, haha
så när vi kom ner så hade dom stängt sittliften och då åkte vi och hyrde skidor istället!

på tisdagen skulle vi åka utför igen
det var jättedåligt väder och blåsigt så man såg typ ingenting
jag åkte bara till tolv ungefär.
då kom pappa och stefan på skidor och mamma och britta hade gått till backen
jag frös och hade ont i fötterna så jag gick hem med mamma och britta :)
micke, niklas och min syster fortsatte att åka i några timmar
men dom hade stängt liftarna som gick högst upp för att det blåste för mycket typ precis efter att jag hade gått, haha

på onsdagen så var det mickes födelsedag, han fyllde 35 år!
då hyrde vi skoter och åkte runt lite :)
hamnade på ett ställe där det inte var skoterled och ingen hade åkt före oss.
haha, skotern lutade hela tiden typ
på kvällen så hade vi pulkarace på vägen utanför våran stuga, haha :)

på torsdagen var det planerat att åka utför men när jag vaknade hade jag verkligen inte lust till det!
men micke, niklas och syrran åkte iväg några timmar
micke stukade foten den här dagen också
jag åkte en kort runda på längdskidor med mamma och pappa
sen hemma i stugan så spelade jag och mamma wii :D
på kvällen så bestämde jag och syrran oss för att vi skulle åka 5 km på längd tillsammans.
jag har redan underställ på mig och syrran ska gå upp och byta om
jag bestämmer mig för att börja åka lite lugnt och tänker att hon kommer ikapp mig
jag åker en liten bit, sen stannar jag för att kolla om hon kommer.
det gör hon inte så jag fortsätter lite till,
så håller jag på ett tag
funderar hela tiden över vart hon är för hon borde ha kommit ifatt mig för jag åkte inte alls fort
jag kommer hem till stugan och går in, frågar vart syrran är
står i dörren ett tag, sen ser jag henne komma utanför huset, haha
då har inte hon  haft nåt glid alls och det hade fastnat jättemycket snö under hennes skidor

på fredagen så skulle vi åka och kolla i affärerna i funäsdalen (en lite större by som ligger några mil från tänndalen)
det var jag, mamma, britta, micke och syrran. dom andra åkte skidor dit
vi gick runt lite sen träffade vi dom som hade åkt skidor och då handlade vi lite sen tog vi en fika :)
sen åkte vi tillbaka till stugan och satte på oss skidor och åkte upp till malmbäcksstugan.
åt våfflor och sen åkte vi hem igen :)

på lördagen var det dags att åka hem, kom ifrån stugan vid tio ungefär och var hemma i alunda strax efter sex
jag packade upp direkt och sen åkte jag till min älskling med tio i sju bussen.
sov där och kom hem igår typ vid sju :)


          


jag finns i varje steg du tar, så du behöver aldrig mer vara rädd
matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0