winnerbäck + vårdcentralen

idag var det dags, det muntligt föredraget på svenskan om winnerbäck.
jag kunde inte ha varit mer nervös och det gick som det gick. (inte så bra som jag ville att det skulle gå)
sen var det samhällskunskap och jag fick inte tillbaka mitt prov bara för att jag var tvungen att gå tidigare (irriterande)
jag tog lokalarn halv elva och klockan elva var jag på vårdcentralen i alunda för att träffa erik blom.
han undersökte mina lungor och allting (idag fick jag reda på att lungorna sitter på ryggen! haha :D
och han lyssnade på ungefär allting som gick att lyssna på
jag fick andas i nån grej och det var jag värdelös på
han kollade astma och allting
men han hittade inget
så han skickade iväg mig på blodprov (när jag fattade att det var blodprov på g fick jag panik och ville springa därifrån)
MEN JAG KLARADE DET.
fyra såna där rör med blod tog dom och jag trodde jag skulle dö men det gjorde jag inte,
och jag har kommit på en sak,
jag tycker inte sprutor gör speciellt ont, men det är så jävla obehagligt.
känslan när man känner att det åker ut blod och när dom drar ut sprutan ur en! jag.hatar.det
man verkligen känner allting inuti sig, (ingen förstår vad jag menar nu)
men jag gjorde ett pricktest (allergitest) som visade att jag är allergisk mot katter och kvalster (men inte mot hundar!!) och så syntes det lite på timotei (gräspollen) också, och min läkare sa att det inte var säkert att jag inte var allergisk mot det eftersom det inte är den perioden nu. men, men, skönt att inte vara allergisk mot hundar iaf för då hade det blivit problem...
men nu måste jag iaf lägga mina kuddar i frysen varje dag så att jag kyler ner alla kvalster som lever där och dödar dom, haha :D

och på fredag ska jag dit igen, men då ska jag göra helt andra saker
jag ska göra en mindre operation för att ta bort en äcklig sak från min kropp (snälla, säg att det inte gör så ont som jag tror att det kommer göra)
och så ska jag ta sån här livmoderhalscancer sprutgrejs. även fast jag egentligen inte får för jag är ju inte oskuld och det var nånting med att om man inte var det så var det typ ingen ide att ta det där för att då kunde man redan vara smittad eller nåt. det var mamma som sa det för hon pratade med läkaren om det. men dom höll på att ändra det där för man kan ju liksom smittas senare. bara för att jag har haft sex så betyder ju inte det att jag är smittad nu men jag kan ju bli det om ett år. haha, nu bara babblar jag på om ingenting :D
det är väl typ inga som läser min blogg ändå, bara min älskling. haha, det är iaf den enda jag vet om.
jag har ju fler läsare men ni är väl bara några ointressanta typer, haha :)

imorgon ska jag gå i skolan till tjugo över fyra, segt som fan, men men. och så ska jag träna på kvällen
sen på torsdag är det företagsekonomi prov som jag inte fattar nånting av.
sen är det fredag! då ska vi till unt med klassen så det kommer ju bli en skön dag
sen ska jag ta sprutan och det där då
sen blir det troligtvis hem till älsklingen på kvällen med blondingänget och antagligen så stannar jag där tills på lördag
jag hoppas det blir kul för jag ser fram emot en rolig helg, haha :D jag hatar tråkiga helger
sen på söndagen så ska jag träna på kvällen, usch, jag orkar inte, haha
men jag ska inte klaga :)

nu har jag skrivit tillräckligt mycket med ointressanta saker och ingen orkar säkert läsa hela :D


jag finns i varje steg du tar, så du behöver aldrig mer vara rädd
matilda

Kommentarer
Postat av: Julia

jag tog livmoderhalscanser vaccin för en månad sen typ?? och jag e inte oskuld..

2009-02-04 @ 16:55:49
URL: http://juliaronnskogmcallen.blogg.se/
Postat av: karin

jag läser din blogg :)

2009-02-04 @ 18:45:37
URL: http://aldrigallvarlig.blogg.se/
Postat av: Matilda

Julia: Okej, för när mamma ringde och pratade med dom så sa dom att det kanske inte skulle gå att jag tog den bara för att jag inte var oskuld. haha :D



Karin: jag läser din med :D

2009-02-04 @ 22:49:53
URL: http://allthosefeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0