helgen!

igår/inatt/idag var jag i långalma/söderön/öregrund, det var myyys som vanligt! älskar verkligen sommarstugor, och jag vill verkligen att min familj också ska ha en men mamma tycker det blir för mycket jobb med ett hus+tomt till, vårat hus+tomt som vi har nu är ju ganska stort så.
men men, när vi kom dit så var det ju typ 90238 grader varmt så det första vi gjorde var att sätta på sig bikinin, satt och pratade ett litet tag sen gick det inte längre så då drog vi och badade, 24 grader i vattnet och det var precis lagom! vi badade några mer gånger sen var det dags för middag och det, sen på kvällen åkte pappa och jag ut och rodde lite, haha, jag gjorde ju en rejäl tabbe. jag skulle testa om det gick att ro baklänges, men det gick ju självklart inte, eller det gick, men det var jävligt tungt eftersom det inte är "spetsigt" i bak som i fram. sen ska jag börja ro vanligt, men det går inte. och jag sitter där i typ fem minuter och jag kommer ingenstans. då upptäcker jag att jag har fortsatt ro bakåt. haha, jag skulle nog inte ha druckit det där vinet ;)
men efter båt turen gjorde vi inte så mycket, jag gick och la mig ganska snart efter det.
sen dagen efter så badade jag vid åtta, sen var det frukost sen gick jag med pappa och kenneth och badade, när vi skulle gå hem från badet (haha, det är typ en stig som är 100 m lång) så mötte vi mamma så då vände jag och badade med henne också, sen efter nån minut kom stina ner men hon badade inte. så ska vi gå upp. jag och mamma ställer oss på "stranden" och stina står kvar i vattnet så skriker hon till, då är det en orm som simmar på vattnet, och jag är livrädd för ormar så jag ville ju helst springa därifrån, haha.
men iaf, sen gick vi hemåt och klädde på oss sen drog vi till öregrund och gick omkring där och kollade på båtar, åt glass och gick i affärer!
mysiga dagar har det varit!!

nu på kvällen kom först svante och ina hit, sen lite senare kom markus och nina också, vi grillade korv och hade det allmänt mys :)
OCH JAG SKA VARA BARNVAKT ÅT MALTE NÅN GÅNG :D min granne som är 15 månader och as söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0