bruksgymnasiet

idag på historian så pratade våran mentor med oss en och en om vad vi tyckte om skolan och klassen såhär långt så jag tyckte att var passande nu, fyra veckor efter skolstart att jag skriver ett blogginlägg om det! :) (+ att jag har inte har nånting att göra)

jag tänkte att jag börjar med klassen!
jag trivs verkligen jättebra även fast man inte känner alla jättebra än, men det kommer väl med tiden antar jag :)
vi är sexton stycken i min klass, tretton tjejer och tre killar. och våran klass heter SP08

Fatme - kommer från tuna, hon har jag varit tillsammans med från början. en jättesnäll tjej! :)
Amelie - kommer från öregrund, min lilla ryss!! skrattar åt allt och inget
Hanna J - kommer från öregrund, otroligt snäll och rolig människa!
Linnéa - kommer från österby, en av tvillingarna. är verkligen jättesnäll! och nu har jag lärt mig att linnéa är hon med lugg!
Malin - kommer från österby, den andra tvillingen. precis som sin syster är hon jättesnäll!
Hanna Ä - kommer från gimo, hon är jättesnäll och hennes kommentar idag om att boken kom ut från datorn var klockren!
Emelie - kommer från gimo, hon har jag inte pratat så jättemycket med med även hon verkar vara snäll
Ellen - kommer från gimo, hon är en jätteduktig elev. verkar vara hjälpsam och snäll!
Karin - kommer från östhammar, har jag inte pratat så mycket med. men som alla andra verkar hon snäll!
Jenny - kommer från alunda, jenny lang. finns egentligen inte så mycket att säga. hon vill mest vara för sig själv verkar det som.
Kristina - kommer från tuna, en tyst tjej. påminner mig lite om mig själv i nian. tyvär. egentligen tycker jag synd om henne och vi har försökt prata med henne men det är svårt.
Johanna - kommer från östhammar, hon funderar på att byta till guc och ska därför prova att gå där veckan som kommer nu. hon har varit borta nästan hela den här veckan så henne har jag inte träffat så mycket så svårt att säga nånting om henne men hon verkar vara snäll :)
Arvid - kommer från alunda, han känner jag sedan tidigare och han är nog en av dom snällaste killarna på jorden. eller han var det för några år sen iaf!
Jonathan - kommer från östhammar, har jag inte pratat så mycket med, han verkar ganska blyg, men det skulle förvåna mig om han var något annat än snäll!
David - kommer från östhammar, en rolig och snäll kille det där!

och nu tänkte jag ta upp ämnena och lärarna :)

Historia, Anna-Carin - Historian såhär långt verkar helt okej. vi har fått ut ett häfte med 52 frågor som vi ska svara på. och eftersom det arbetssättet passar mig perfekt är jag mer än nöjd! Anna-Carin har bra genomgångar och hon förklarar så man förstår, hon är även våran mentor.
Samhällskunskap, Lena - Samhällskunskap är riktigt roligt! just nu håller vi på med brott och straff och det älskar jag! sjukt intressant är det! och lena är en bra lärare som låter oss vara med och bestämma mycket :)
Spanska, Therese - ja, vad ska jag säga.. jag har otroligt svårt för spanskan just nu och jag fattar verkligen ingenting. men jag ska verkligen kämpa på och verkligen försöka förstå nånting. therese tycker jag inte om så mycket än så länge men det kan ju bero på att jag hatar ämnet..
Idrott, Inger - vi har fått våran planering och det verkar som det kommer bli en rolig termin! mycket blandat! och inger verkar vara bra såhär långt!
Matte. Tommy - matten var jag jätteorolig över innan jag började eftersom att jag har haft svårt för det förut. men tommy är en jättebra lärare och han lägger upp lektioner bra. han har en genomgång först och sen får vi jobba med det som han har gått igenom. det känns som man lär sig mycket mer på det sättet! :)
Svenska, Ingela - vi har precis börjat jobba ordentligt på svenska lektioner, just nu håller vi på med studieteknik. men ingela är alltid glad och det känns verkligen som att hon vill att det ska gå bra för en!
Engelska, Anna - jag har insett att jag är ganska dålig på engelska, haha. eller jag kan prata men jag kan inte skriva. grammatik är jag helt värdelös på. men det funkar iaf! och anna verkar vara jättebra!
Individuellt val, Företagsekonomi, Eva - det är intressant men jobbigt! en kurs på 50 poäng som jag ska läsa den här terminen, nästa termin fortsätter jag med B-kursen. I det här ämnet ska jag även ha mitt första prov på gymnasiet i (på onsdag) Evas röst är jobbig när man har huvudvärk klockan fyra en onsdag men annars är hon bra!

det var alla ämnen (tror jag) och vi har verkligen ingen dålig lärare!
och vårat schema kan man inte klaga på heller!

jag trivs faktiskt grymt bra på bruksgymnasiet även fast jag var så negativ mot det i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0