om att tycka om och om att inte tycka om

jag tycker om
fina sommardagar, bra vänner, öregrund, att jobba precis lagom mycket, familj, dansa tills natt blir dag, klänningar, vita shorts, känslan man har när man inte kan sluta le, vitt vin, att ha långa djupa samtal om allt och inget med personer man tycker så himla mycket om, att vara kär i någon som är kär i mig, pastasallad, fyllekäk, att dricka upp sin sista alkohol innan man vinglar hem med dom bästa vännerna, att somna bredvid någon, att vakna bredvid någon, körkort, tuggummi, partykameran, melon av alla sorter, godis, våren, vintern, hösten, sommaren, nagellack, brunbrända ben, snygga bikinis, att bada och sola, att ta studenten, solglasögon, åska på sommaren och man kan sitta under tak och lyssna på regnet, rosa, fina skor, nya kläder, smycken, bebisar, blommor, solen, att få fina sms precis innan man ska somna

jag tycker inte om
när personer säger en sak men menar en annan, äckliga ormar, ensamhet, när allt gör så ont så att man inte kan sova, när kan inte kan påverka något som man så gärna vill ändra på, sladdar, rösten på bussen som talar om vilken hållplats som kommer (även fast jag vet att det är jättebra att det finns), när vänner försvinner, att jobba utan att vara ledig en enda vecka, oliver, när jag märker att mina bra vänner inte mår bra, att sakna, att vissa saker ska vara så komplicerade, missförstånd, när det regnar samma dag som man har planerat att göra något roligt ute i solen, att man inte kan lyssna hur många gånger man vill på en låt med gratis spotify, när ens finaste kläder går sönder, att tappa kontakten, myggbett, dåliga lypsyl, att gå till optikern, osköna jeans, när man inte vågar säga ifrån, allergi, när det är försent att säga förlåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0