Dag 3 – Dina syner på droger och alkohol

Jag tycker alkohol är skit och jag är nykterist...
Okej, jag antar att ingen av er gick på det där så det är väl dags att vara ärlig

Alkohol är väl både bra och dåligt kan jag tycka.
Bra för att de flesta blir ju faktiskt mer sociala när de har druckit lite (även jag blir så, fråga bara Nina, haha!!)
Sen så finns det ju de som går över gränsen och dricker alldeles för mycket och ligger och spyr i ett hörn, det är ju inte så trevligt. Inte heller när man börjar slåss och sånt. Det är heller inte okej att skylla på "att man är full", kanske beror lite på vad man har gjort, men i de flesta lite allvarligare fall så tycker iaf inte jag att det är någonting man kan skylla på!

Men så länge man dricker med måtta och har någorlunda kontroll över vad man gör så måste jag säga att jag tycker att det är helt okej! Och alla känner väl ibland att man vill dricka bara för att komma in i den där dimman där alla problem inte är lika stora, eller det gör jag iaf och jag tror nog att om ni tänker efter så kan ni också tycka det ibland (även fast ni inte vill känna så)!

Sen så tycker jag aldrig att man ska tvinga någon att dricka för alla är vi olika och alla tål vi olika mycket och vill man inte dricka tycker jag att det är helt okej, det är ett beslut som man tar själv. Jag vet själv hur det känns att bli tvingad att dricka och det är inte kul.

Sen så var det droger då, har aldrig testat och vill aldrig göra det heller. Jag skriver "vill aldrig" för att jag kan inte garantera att det aldrig kommer hända. Man hör ju mycket historier om folk som blir drogade på krogen och sånt men jag hoppas att det aldrig kommer hända mig. Men även här är det ett beslut som man tar själv, dock så tycker jag att det är hemskt att vissa hamnar i "drogträsket".

Så kortfattat:
Alkohol - ja!
Droger - nej!



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0