Dag 5 – Ditt stjärntecken och hur bra det passar in på dig

Jag är född andra maj, så oxen, here we go!

"Stjärntecknet Oxen är en jordnära och trygg personlighet. Oxar tycker om planering och funderar gärna en stund på nästa steg. De är envisa och fokuserade, sätter upp mål och försöker hitta den smartaste vägen att ta sig dit.

Oxar är förtjusta i avkoppling och njutning. De älskar mat, musik, konst, naturen. Dock kan de ibland värdesätta saker framför människor eftersom oxar är väldigt materiella. Oxar tycker om det som är vackert men de har ofta också ett intresse och sinne för ekonomi.

En oxe trampar gärna på i gamla hjulspår och kan ha lite svårt för att testa nya saker. De vill gärna tänka igenom eventuella förändringar men ofta vill de helst inte ha några förändringar alls. De är nöjda av sig och deras liv måste inte befinna sig i konstant rörelse.

Trots att oxen kan ge ett väldigt lugnt och snällt intryck så kan de bli otroligt arga när de verkligen har anledning till det. De är inte den typen som plötsligt blir arg utan orsak och blir de arga så ska man ta det på fullaste allvar. Oxar kan dessutom vara ganska långsinta."

Passar det in på mig?
Jordnära och trygg
- ja, det tycker jag faktiskt att jag är i de flesta situationer!
Tycker om planering - stämmer till en viss del
Envisa och fokuserade - som jag skrev igår, jag är väääldigt envis.. (ibland lite för envis)
Förtjusta i avkoppling och njutning - shit, lät ju som ett sexmonster, haha, men asså, ja, det stämmer väl (inte sexmonster men ni fattar, haha)
Mat, musik, konst, natur - asså, njaa, det stämmer väl inte så mycket, men vem gillar inte god mat?
Materiella - en punkt som jag tycker inte stämmer. Visst är jag lite materiell men inte så att jag värdesätter saker framför människor
Intresse och sinne för ekonomi - ja, annars skulle jag väl inte läsa ekonomi?
Svårt för att testa nya saker - haha, stämmer inte alls!
Vill inte ha några förändringar alls - stämmer inte det heller, eller det är klart att man inte vill förändra vissa saker men tråkigt om allt är likadant jämt ju!
Arga när de har anledning till det - hahaha, ja, det vet väl alla att det stämmer
Långsint - beror helt på vad det är som har hänt


Sammanfattning: Det mesta stämde väl, iaf till en viss del! Vet inte riktigt om jag tror på det där med att det ska stämma. Jag menar, varför skulle man ha en viss personlighet för att man är född på en viss tid av året? Men tydligen så stämmer det och jag har läst om andra som har den här listan och det stämmer för de med. Lite läskigt faktiskt..



Oxe-tatuering på Davids vad (kan ju tillägga att den är typ helt nygjord när bilden är tagen)
Och hoppas att det är okej att jag lägger upp den! (Om du nu läser det här David, säg till om jag ska ta bort den!)

Ny bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0