bantning

jag vill verkligen bli smal, inte såhär äckligt anorexia smal så man ser vartena ben i kroppen, jag vill bli fint smal. och nån av er tänker säkert nu att jag är smal redan och blablabla, men jag tycker inte attjag är det och jag trivs inte i min egen kropp. och det viktigaste är väl att jag känner att jag mår bra inte vad ni tycker, right?
och nej, jag tänker inte börja banta, jag tänker inte sluta äta. men jag ska försöka träna mer och äta nyttigare. till exempel sätta upp ett mål, jag ska inte godis fram till jul. eller nåt sånt, eller jag ska nog det. fram till jul ska jag vara nyttig. jag ska inte äta något godis, chips eller sånt. visst, sen nån gång ibland så kan man ta en fika. men inte varenda dag, inte varenda helg. istället för lördagsgodis (inte för att det händer så ofta att jag äter det men) så kan man äta till exempel nötter istället.
jag tycker iaf att nötter är gott, och jag skulle  kunna tänka mig att byta ut godis mot nötter.
träningen då, jag ska röra på mig mycket. vara aktiv på idrotten i skolan, ut och gå så ofta jag kan, ut och springa cirka två gånger i veckan och köra styrketräning hemma.

MITT NYA LIV:
mat:

inget godis, chips etc fram till jul
byta ut godis mot nötter
försöka äta nyttigare mat,
lagom portioner

träning:
vara aktiv på idrotten i skolan
ut och gå så ofta jag hinner
ut och springa cirka två gånger i veckan
styrketräning hemma (mamma fick en cd från tidningen måbra här i veckan om ett bra träningspass, ska nog testa det)

Kommentarer
Postat av: belinda

jag tycker att det låter jätte bra. de första veckorna utan godis&sådant är svårt, men när du väl kommit in i det blir det lättarr. lycka till

2008-08-24 @ 12:28:32
Postat av: Fanny

låter super!!

2008-08-24 @ 19:39:28
URL: http://faaanys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0