ett nytt liv!

jag vet att jag skrev ett liknande inlägg för några veckor sen, men nu är det här verkligen allvar!
jag ska börja träna minst två gånger i veckan (skivstång med friskis & svettis på onsdagar & söndagar)
men jag ska även försöka träna lite själv också.
jag ska gå och lägga mig i tid, även på helger. så att jag blir utvilad och inte så trött som jag har varit den senaste tiden. sömn är ju faktiskt något som vi alla behöver, även fast jag har förnekat det ett tag nu.
och jag ska försöka bli lyckligare. jag har förutsättningarna, jag har en underbar pojkvän, bra vänner, och min familj är faktiskt bra den med. jag måste bara lära mig att acceptera misstagen jag har gjort i mitt liv, funderar på att göra som min mamma sa för några dagar sen. försöka en gång till med det där, det kan ju faktiskt hjälpa. jag har även funderat på att skapa en helt anonym blogg bara för att få skriva av mig om mitt liv. där jag kan skriva saker som jag egentligen inte vill att folk ska få veta.

och som blondinbella skrev i sin blogg för ett tag sen när hon svarade på frågor från sin läsare
"Vilka är dina bästa skönhetstips?
Regelbunden omtänksamhet mot dig själv. Sov mycket, ät nyttigt, träna ibland, drick mycket vatten och smörj alltid in kroppen och ansiktet så att huden inte blir torr. Men sedan får man inte glömma själen, för jag tror att en lycklig människa blir vackrare. För att min själ ska må bra måste jag veta att jag kan säga nej, ha kontroll i mitt liv och att jag får njuta med choklad hur mycket jag vill! Man måste äta för själen också."

det där tror faktiskt jag också på.
som blondinbella skriver: sov mycket, man måste sova. annars orkar man ingenting.
ät nyttigt: kroppen mår mycket bättre av nyttig mat än av onyttig mat.
träna ibland: det är kul att träna, det är nyttigt att träna, men det får inte heller bli för mycket.
drick mycket vatten: nånting som jag verkligen måste kämpa med, jag dricker nästan aldrig vatten. jag dricker nästan inte någonting. men jag har börjat dricka mer och mer, och jag hoppas kunna komma upp i dom där 1½-2 liter per dag som man ska dricka!
smörj alltid in kroppen och ansiktet så att kroppen inte blir torr: jag älskar krämer, huden känns så fin efter att man har smörjt in den, men även här är jag slarvig. jag tänker oftast att jag inte orkar smörja in mig och struntar därför i det. men här ska det också bli ändring!
glöm inte själen: kanske det viktigaste av allt? som hon skriver - ha kontroll över sitt liv, det är jätteviktigt. en lycklig människa blir vackrare, självklart är det så. tänk på er själva, när känner ni er vackrast? när ni ler eller när ni gråter? jag tror alla svarar när ni ler på den frågan.

och när jag är inne på blondinbella kan jag ju även säga att jag tycker mycket mer om henne än vad jag gjorde för ett tag sen. när jag började läsa hennes blogg i början av det här året så tyckte jag bara att hon var en dum blondin. men tjejen är inte så dum, hon är smart! och nu efter hennes bloggpaus så tycker jag om henne ännu mer. hon är nog ganska vanlig ändå tror jag. visst, hon har mer pengar än dom flesta tjejer (killar också) i hennes ålder har, men hon har kämpat för dom. hon driver egna företag, hon kämpar på med skolan, hon har mål i livet som hon gör allt för att uppnå. och samtidigt så bryr hon sig om familj och vänner.


jag finns i varje steg du tar, så du behöver aldrig mer vara rädd
matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0