allsång på skansen 28 juli 2009

nu så tänkte jag berätta lite om allsång på skansen som jag och min älskling var på i tisdags!
artisterna som var med var timo räisänen, miss li, h.e.a.t, per myrberg, malena tuvung, after dark och glada hudik teatern!

vi tog bussen som gick tjugo över sex från alunda och var framme vid skansen ungefär halv nio, en halvtimme innan dom öppnade alltså. när dom öppnade så tog vi oss upp till sollidenscenen och bestämde oss för att ta sittplatser. för er som vet hur det ser ut där och som vet vart tältet som ljudkillen sitter i är så satt vi till vänster om det om man tittar från scenenen.
under dagen så var det repetitioner hela dagen som vi satt och lyssnade på. men vi gick runt och tittade på djuren också. såg världens lurvigast och sötaste kanin! och en asgullig björnunge, jag ville ta med alla hem! och alla små apor! hur gulliga som helst!

sen så var det dags för själva tv-programmet och gud vad duktiga alla var! förutom per myrberg, inget illa menat men han var verkligen inte bra. måste säga att jag blev imponerad av glada hudik teatern för dom var otroligt duktiga. för er som inte vet det så är dom en grupp utvecklingsstörda som gör en massa olika saker. nu så håller dom på att göra elvis-föreställningar.

kortfattat så var det en mycket bra dag och jag är så jävla glad för att jag har sett timo live och för att han spelade min favorit låt! (about you now)
miss li var lika söt som vanligt och h.e.a.t spelade 1000 miles som är en låt som jag tycker om även fast det inte riktigt är min musiksmak!

nu kommer det lite bilder på timo, miss li, h.e.a.t (tyvär så är det en stolpe i vägen på bilderna), anders lundin, glada hudik teatern, anders lundin och after dark :)
och så självklart lite bilder på alla djur

            


        


nu är min älskling här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0