2010

i januari gjorde jag inte så mycket, jobbade i början och var mest med david.

sportlovet kom i februari och som vanligt spenderas veckan uppe i fjällen, åkte upp dit med en sträckt arm som kanske inte var det smartaste draget (kommer fortfarande ihåg smärtan) men det blev nästan 10 mil på längdskidor den veckan, en chans att andas ut. var även i göteborg en helg och alla hjärtan dag spenderades med david uppsala tror jag

kroppen fortsatte krångla i mars, allt sa emot, ljumskar, handleder, knän, svanskotor, mage. det var inte min månad helt enkelt. gjorde riskettan och köpte biljetter till winnerbäck i juli

april var det påsklov. vi började lite med renoveringen av huset som var planerad under sommaren. började inse att david skulle flytta på hösten och kanske var det redan då som vårt förhållande började rasa. jag skrev högskoleprovet för första gången i mitt liv

maj, fina maj, jag fyllde arton. åkte upp till rättvik och kom hem med en otroligt bra vän, nina! studentskiva, tog min första körlektion på körskola

sen kom juni och studenten, den dagen förstörde jag det finaste jag hade då pga alkohol. jag slutade tvåan på gymnasiet och hade min sista spanskalektion (lycka!), skolavslutningskvällen började med middag hos finaste karin i östhammar och sen vidare till öregrund med min bästa klass, jag träffade människorna som jag skulle jobba med på ackis i tre veckor och betalade min första räkning (vuxenpoäng!), jag jobbade med pappa och jag jobbade på friskhuset på ackis och renoveringen av huset börjades, fick reda på att syrran var gravid och jag skulle bli moster!

i juli jobbade jag vidare friskhuset, fick vara en dag på ambulansen och då bestämde jag min framtid, träffade världens sötaste kattungar och var nere i göteborg och såg älskade älskade winnerbäck på trädgårdsföreningen, renoveringen av huset fortsatte och vi började bryta ihop över att behöva bo på en halv våning

augusti spenderade jag två veckor på olandsgården, hade en jobbig kväll i öregrund med alldeles för stort bråk och för mycket panik, david flyttade och jag var helt plötsligt ensam, gojibäret uf startades med malin och karin

och så kom september och mitt liv rasade. jorden slutade att snurra och jag slutade att andas. david gjorde slut och löftet om att aldrig lämna varandra bröts och varje hjärtslag gjorde ont. jag såg ingen mening med livet och jag grät och skrek överallt. insåg vilka som var mina äkta vänner och vilken otroligt bra och stöttande familj jag har. tack vare de sitter jag här idag och mår bra.

oktober var en månad med festande, gå-vidare, fortfarande mycket tårar men jag började inse att livet fortsatte och att jorden inte hade slutat snurrat, fick reda på att jag ska åka till wakefield 2011 och så hade jag praktik på mäklarbyrån i alunda, åkte ner till göteborg och syrran och micke hade inflyttningsfest i nya huset

sen kom körkortet i november, en av de bästa dagarna i mitt liv. hanna fyllde arton och då var också alla tjejer i klassen arton vilket såklart skulle firas med en utgång, var ensam hemma en vecka när mamma och pappa var i egypten, permanentade håret och förstörde det samtidigt, höll på att gå in väggen för att det var så jäkla mycket i skolan

december har varit en månad med blandade känslor, var fortfarande mycket i skolan och sömnen har inte varit det som jag har prioriterat vilket slet mycket på kroppen, festandet fortsatte och mycket fixande inför julen, gick lucia i skolan och julafton spenderas hemma, bowlan på annandagen vilket var ett väldigt bra slut på julen, nyår kommer spenderas i valö


2010 har varit ett väldigt blandat år, för det mesta tufft så det ska bli skönt att det är över, bröt ner mig själv under hösten men nu mår jag faktiskt bra, och frågan är om jag inte mår bättre än någonsin för äntligen lever jag mitt eget liv

har mycket att se fram emot under 2011, två kryssningar, studentskivor, stundenten, kanske en flytt hemifrån, kanske ny skola, kanske ny stad

och så hoppas jag på en speciell sak som kan hända i januari som skulle göra mig så otroligt lycklig

Kommentarer
Postat av: lisa ahlm

jag önskar jag hade funnit mer vid din sida under ditt år.

förlåt för att jag fanns för långt bort.

vi ska ses snart. vi ska.

puss. du är en bra tjej.

<3.

2011-01-01 @ 22:35:15
URL: http://radioactivelisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0