onsdag, halva veckan har gått!

Idag så har halva veckan gått! Vi var ju lediga i måndags så det har gått väldigt snabbt.
Idag började jag tio i tolv och hade bara tre lektioner, naturkunskap, engelska och samhällskunskap.
Naturkunskap är en ny kurs som vi började med igår, jag trodde inte att den skulle vara så rolig men nu när man har hört lite om kursen och börjat lite så känns det som jag har haft fel så det är bra!
Engelskan gjorde vi någon pratövning på, man var fem stycken i en grupp och så var en "fotograf", fotografen fick en bild med fyra personer på och så skulle man förklara hur de andra i gruppen skulle stå så att det såg ut precis som på fotot.
På samhällskunskapen kollade vi på SVT:s årskrönika, vi började igår och då fick vi skriva upp vad vi kom ihåg från 2009 och gud vad mycket det var man glömde som man kom på när man såg det på krönikan sen!

Älsklingen följde med mig hem och vi har spelat Super Mario, myst och haft sönder vårat pepparkakshus. Så nu ligger det massa pepparkakshusbitar uppe i vårat kök, mums!


Pepparkakshuset under rivning


Älsklingen somnade en liten stund i min säng


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0