P3 Guld 2010 - vinnarna

Årets pop - Deportees
Årets band - Kent
Årets nykomling - Erik Hassle
Årets låt - Dance with somebody (Mando Diao)
Årets hiphop/soul - Stor
Årets dans - Fever Ray
Årets rock/metal - Switch Opens

Helt rätt vinnare enligt mig! (Förutom hiphop/soul och rock/metal där jag inte har någon aning om vilka som skulle ha vunnit)

Och så har vi såklart Lars Winnerbäck som vinnare av årets artist och guldmicken (bästa liveartist). Får jag säga vad jag tycker (som jag får eftersom det är min blogg) så är han så jävla värd det!

P3 hade lyckats i år med Guld galan! Timo skötte sig som programledare och det var bra artister som uppträder. Jag tycker att det är bra att den här galan finns för svensk musik är bättre än vad många tror!
Bra gjort P3!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0