varför jag valde att hoppa av mäklarprogrammet och högskolan

många har undrat varför jag tog beslutet att flytta upp till gävle när jag ändå flyttar hem någon vecka senare, så jag tänkte att jag nu kan förklara varför så vet ni!

när jag sökte till högskolan så var jag jätteosäker på vad jag ville, därför blev det mäklare i första hand och sjuksköterska i andra hand (två program som är väldigt olika) när jag senare kom in på sjuksköterska och var andra reserv på mäklare valde jag att vänta och se om jag kom in på mäklare vilket jag gjorde. det blev dock väldigt bråttom eftersom att jag kom in på fredagen (efter att n0llningen och det redan börjat) och på söndagen flyttade jag hem till erik och therese i gävle.

jag var med på n0llningen hela veckan men hade ångest i stort sett hela tiden varje dag för om jag hade fattat rätt beslut att börja utbildningen. men intalade mig själv att jag inte bara kunde ge upp utan att ge det en chans. så jag gick på fyra föreläsningar men kände sen att plugga på högskola är inget som jag orkar just nu, och så är jag inte säker på att mäklare är det jag vill bli. jag vill göra något annat än plugga tills jag kommer på vad det är jag vill göra i mitt liv.

och eftersom att jag vet att jag har jobb hemma i alunda (visst, det är inget fast men det behövs ju vikarier väldigt ofta) som jag trivs väldigt bra med så kommer jag få in pengar, jag kan bo hemma och jag trivs i alunda för tillfället. någon gång kommer jag börja plugga och jag hoppas verkligen att den utbildningen som jag bestämmer mig för att gå finns i gävle för jag älskar staden, skolan och alla fantastiska människor som jag har träffat under den korta tiden jag bodde där!

det var svårt att lämna gävle, det var svårt att packa ihop grejerna, ge nyckeln till jacob och sen köra ifrån sätra. men nu är det som det är och om jag skulle ångra mig angående mäklarutbildningen så vet jag att den kommer finnas kvar, chansen finns kvar.


Kommentarer
Postat av: Malin

♥ Bra förklaringar sötis! Tycker att det är bra att du känner efter! Men hoppas att du kommer tillbaka till Gävle snart :) puss

2011-09-07 @ 15:22:46
URL: http://malinlund.wordpress.com
Postat av: Matilda

♥ klart jag kommer tillbaka! jag och jacob kom på att jag är ju medlem i kåren och vem tackar nej till en billig och asrolig fest-kväll? ;) puss!

2011-09-07 @ 18:33:50
URL: http://allthosefeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0